bokbloggen

Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Bokrecension: Livet efter dig

Av Polly - 13 januari 2015 17:49

Lou Clark och Will Traynor är så olika man kan vara. Lou bor hemma och försörjer sina föräldrar med lönen från kaféet där hon jobbar. Hon har inga ambitioner utanför den lilla stad där hon bott i hela sitt liv.

 

Will var en atletisk A-personlighet, framgångsrik aktiemäklare med toppjobb i London och snygg flickvän. Tills en motorcykelolycka tog ifrån honom alltsammans.

 

När Lou blir arbetslös tar hon jobbet som den totalförlamade Wills sällskapsdam enbart för att hon inte kan hitta något annat, och hon behöver verkligen pengarna.

 

Will har bestämt sig hans liv är trångt och glädjelöst, och han vet exakt hur han ska få slut på alltihop. Lou bestämmer sig i sin tur för att få Will att ändra sig. Ingen av dem vet att de kommer att förändra varandra för alltid.

 

När jag läste boken så förstod jag vad omslaget föreställde, det föresteller naturligtvis Lou och slotttet framför hennne är ju också samma slott som i boken. Jag gillar de valde att ha en bild på Lou fast ändå inte visa hennes ansikte utan att man bara får se henne bakifrån för egentligen så gillar jag då inte när man har en bild på huvdpersonerna i en bok, jag föredrar att tänka mig själv hur de skulle kunna se ut.


Min åsikt om boken: Jätte bra bok, verkligen. Jag läste ut boken rätt snabbt eftersom jag nästan aldrig la ifrån mig den, det kunde jag inte heller. Dock blev jag lite irriterad på den svenska översättningen, man kunde hitta lite stavfel här och där. Det är en väldigt tragisk och sorglig bok även om den enligt mig slutade lyckligt. Jag gillar de två huvudpersonerna i boken och deras historia tillsammans. Jag kände också en viss saknad när jag hade läst ut boken.


Författare: Jojo Moyes

Språk: Svenska

Orginaltitel: Me before You

#Bokrecension


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Polly - 12 januari 2015 23:58

Något som jag alldrig skulle vilja vara är en i mängden.   Jag menar då inte att jag måste sticka ut så mycket jag kan för att få uppmärksamhet... Men jag menar att jag föredrar att vara mig själv... För alla födds ändå som orginal, det är b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

/* Start http://www.cursors-4u.com */ body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/others/oth-4/oth305.cur), progress !important;} /* End http://www.cursors-4u.com */Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards